Ses recherches et ses publications portent sur les rapprochements d’entreprises, sur la dynamique des coopérations inter-firmes et sur le management, notamment le management interculturel. Ses interventions portent sur les alliances, les fusions-acquisitions, le management stratégique, le management international et interculturel, la fabrique des politiques RH, l’organisation, le management et le leadership. Il est par ailleurs administrateur de la Fondation Paris-Dauphine, membre du comité de pilotage de l’incubateur de l’université, membre de la commission de recrutement en gestion de Paris-Dauphine, et expert auprès de l’Association Progrès du Management (APM). Il a exercé de nombreuses responsabilité de pilotage à l’université Paris-Dauphine : vice-président de l’université (2012-2016), administrateur au conseil d’administration de l’université Paris-Dauphine (2011-2016), président du Comité Ethique, Responsabilité sociale et Développement durable (2014-2016), rédacteur en chef de la lettre de Paris-Dauphine (2014-2016), responsable du processus d’accréditation EQUIS (2008-2014). Par ailleurs, il a été expert auprès de l’Agence d’Evaluation de la Recherche et de l’Enseignement Supérieur (AERES) de 2010 à 2013 et vice-président de l’ASAP France (Association of Strategic Alliances Professionals) de 2009 à 2013. Fabien Blanchot est Chevalier dans l’Ordre des Palmes Académiques.

Fabien Blanchot, PhD., associate professor in strategic management, is director of the Paris-Dauphine HRM MBA, co-director of the « Trust and Management » Chair created in 2016 in partnership with the MAIF group, and co-head of the Master's degree in HRM. His research and publications focus on business combinations, on the dynamics of inter-firm cooperation and on management, Including intercultural management. His seminars and lectures focuses on alliances, mergers and acquisitions, strategic management, international and intercultural management, the making of HR policies, organization, management and leadership. He is also a member of the Paris-Dauphine Foundation's governing council, of the steering committee of the university incubator, of the Paris-Dauphine recruitment committee and an expert at the « Progress of Management Association » (APM). He has held numerous responsibilities at Paris-Dauphine University: Vice-President of the University (2012-2016), Member of the governing council of the Paris-Dauphine University (2011-2016), Chairman of the Ethics, Social Responsibility and Sustainable Development Committee (2014-2016), Editor-in-Chief of the Paris-Dauphine newsletter (2014-2016), responsible for the EQUIS accreditation process (2008-2014). In addition, he was an expert at the AERES (Research and Higher Education Evaluation Agency) from 2010 to 2013 and Vice-President of ASAP France (Association of Strategic Alliances Professionals) from 2009 to 2013. Fabien Blanchot is Knight in the Order of Academic Palms.